KÜÇÜKDEMİRKAZIK ZİRVE / DOĞU KUL. ve BACASI

Rota İnişKDK güneybatı yüzü ve sırtı (yelkenkaya) klasik rota

Faaliyeti gerçekleştiren sporcular: Selim TEKELEK, Aslan TEKELEK, Zübeyde UÇUM

Öngörülen Faaliyet planı

Gece 05:00’ da Arpalık düzünden başlayıp, Cımbar vadisi-KDK Doğu bacasından yükselerek zirve yapmak. KDK güneybatı yüzü ve sırtı (yelkenkaya) klasik rotandan inerek, Apışkar vadisini geçip, 14:00’ da Arpalık düzünde faaliyetimizi sonlandırmak.

Hava tahmininde Gece 00:00 – 15:00 arasında ön görülen yağmursuz boşluktan faydalanıp, yağmura yakalanmadan bitirmiş olmak.

Hava Durumu

25 Ağustos Pazar: Kapalı ve sisli 22 C / Gece 15 C / 15:00 sonrası yağmur

Faaliyet detayı

25 Ağustos Pazar

Gece 04:00 ‘da Çukurbağ köyü Ahmet Uçer abinin pansiyonundan (Taurus Guest House) hareket ettik. Pickup ‘la 2300M Rakımdaki Arpalık düzü ‘ne geldik.

05:00’ de KDK (Küçükdemirkazık) zirve için hareket ettik.Yükselerek Cımbar vadisine geçiş yaptık.

Çatal taşı geçtikten sonra, (06:30) Paşa tepenin güneybatı duvarını arkamıza alacak şekilde sağa KDK doğu yüzüne dönerek yükselmeye devam ettik.

08:00’de kulvara yükselmiştik. 08:45’de Teknik kaya (III derece) etabı içeren, rotanın belirgin baca girişine geldik.

Kısa bir molanın ardından tırmanmaya başladık. Yaklaşık 30m üstte solda ilk sikkeyi göreceksiniz.

Çıkışı daha rahat yapmak için çoğunlukla çatlak içinden ziyade sağ kayadan yükseldik.

Baca bitişinde sağa (çürük kayalar) yönelerek yükseliyoruz. Belirgin yan çatlaktan geçiş yaparak sola yöneliyoruz. Bu geçiş sonrası zirve külahı altına gelmiş oluyorsunuz.

Son bir çatlak çıkışı ile 09:30’ da zirveye ulaşıyoruz.

Teknik etap 35-40 dk sürdü. Zirvede sislerin açıp kapamaları arasında büyülü bolca zaman geçirdik. İniş için KDK güneybatı yüzü ve sırtı (yelkenkaya) klasik rotayı kullandık. 2 ip boyu iniş gerçekleştirdik.

1.İniş yönüne alternatif iniş görselde beyaz renkte gösterdim. 2.istasyona kadar 60m. Tırmanış sırasında emin olamadığım için klasik belirgin çarşaklı çatlaktan 20-25m iniş  gerçekleştirdik. İniş noktasında ve çatlağın devamında sikke mevcut kullanmadık.

Çatlaktan alçalarak genişlediği yere inmeden sola belirgin çatlaktan yan geçiş yaptık. (Çatlaktan biraz yükseldiğinizde geçiş yapmadan 2.ip boyu istasyonu görecekseniz)

Son(3.) ip boyunu ipsiz inerek Apışkar vadisine doğru alçaldık. Apışkar vadisi kapıdan geçiş yaparak, Arpalık düzüne doğru alçaldık. 14:30’ da Arpalık düzü kamp alanına ulaşarak faaliyetimizi sonlandırmış olduk. Dinlenmek için Pickup ‘la Çukurbağ köyüne döndük.

Sisler içinde başka güzel ve büyüleyici oluyormuşsun Küçükdemirkazık.

Not

Çıkış yaptığımız doğu bacası iniş içinde kullanılabilir.

Sikke ve kum saati gibi emniyet noktaları mevcut.

Faydalanılan kitap-döküman-Uygulama

Aladağlar/Tunç Fındık, Aladağlar Kuzey/Ramazan Bozkurt, Wikiloc Uyg.

Teknik Malzeme

Kask, Emniyet Kemeri, Atc, Hms, Karabina, Pursik, 6mm yardımcı ip, 1adet 60m/9,4mm Dinamik ip, Kapalı perlon, Sikke, Çekiç

Kullanılan Kişisel Malzemeler

Gözlük, Buff, Eldiven, Polar, Teknik mont, yazlık yürüyüş pantolonu, Baton, Güneş kremi, Yedek kıyafet vb.

Wikiloc kaydı için barkod okutun veya tıklayın