KALDI ZİRVE / KUZEY MİX (KAR-BUZ-KAYA) ROTASI

-mini frend seti (5 li )

-stoper seti

ULAŞIM

Şehirler arası otobüs ile İst. - Niğde otogar - Çukurbağ köy- Emli ormanı Mehmet Şenol arazi aracı ile

KAMP

Kocadölek sağ üst 2300 mt ( Vali konağı sağ alt paralel bölge)

FAALİYET DETAYI

Faaliyetimiz 6 Haziran Salı günü sabah Mehmet Şenol’un bizi Niğde otogarından alması ile başladı. Çukurbağ köyünde kahvaltımızı yaptık ve emli ormanı için yola çıktık. 12:30 da yürüyüşe başladık 1:30 dk sonra tek çadırlık yer olan kamp alanımıza ulaştık.

Kahve içtikten sonra uzun bir süre dinlenip uyuduk akşam üzeri uyandık ve yemek yedik . Yarın yapılacak tırmanış için son hazırlıkları yaparak uyuduk.

7 Haziran Sabah 03:30’da uyandık ve 04:00’te rotaya yaklaşım yürüyüşüne başladık

3 saatlik bir yürüyüşten sonra rotayı tam karşıdan gören tepeye 07:00 de ulaştık. Son hazırlıklara başladık emniyet kemeri, kask, kramponları takarak ihtiyaç olan teknik malzemeleri üzerimize aldık. Bir şeyler yiyip, sıvı alımı yaparak kısa bir inişten sonra vadinin tabanında rotanın başlangıcına geldik .

07:30 da 3000 mt rotanın başlangıç noktasından tırmanışa başladık.

İlk 100 mt sert karda normal şekilde tırmanışla geçti.

Sonra kulvarın daralan bölgesi başladı, zemin kar buza yakın sertlikteydi burdan sonra çift teknik kazma ile çok kafayı kaldırmadan hiç ayakta durmadan 50-60 derecelik eğimde tırmanış devam etti. Sağ ve soldaki kaya bölümleri çok çürüktü oralara geçmek akıl mantık işi değildi. Rotada duracak, dinlenecek pek yer yoktu. Olduğumuz yerde dinleniyorduk. Rotanın sonuna doğru geldiğimizde soldan varyanta giden bir bölüm vardı. Biz sağdaki kaya etabını geçtik (kayada ip vardı) burada emniyetli geçerek kısa bir tırmanıştan sonra şelaleye geldik. Yaklaşık 5 mt ve 90 dereceye yakın eğimi olan bu buz bölümünde emniyet alamadık. Buz vidası tutacak kalitede buz yoktu. Dikkatli şekilde bu bölümü emniyetsiz geçtik hem burada hem alt setteki kaya bölümünde boşluk hissi çok fazlaydı. Bu rotanın genel özelliği her yerinde ürkütücü bir boşluk hissi olması, bunu daima düşünerek hareket etmek gerekiyor.

Buz şelalesinden sonra 60 mt bölümü de teknik kazmalar ile geçerek top sahasına ulaştık. Saat 10:30 olmuştu, vadinin tabanı rota başlangıcından top sahası rota bitimi 3 saat sürmüştü. Burada uzun bir dinlenme molasından sonra önce zirve kulvarını tırmandık ve kılçığı geçerek zirveye ulaştık, hava iyice kapanmıştı çok vakit kaybetmeden inişe geçtik ve 14 saatin sonunda Emli ormanında bizi alacak araçla buluştuk . 06:00 da faaliyetimiz sonlandı.

Ve İstanbul’a dönmek için hazırlıklara başladık

Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz. Saygılarımla