HASAN DAĞI KIŞ TIRMANIŞI 2020

Tarih: 22-23 Şubat 2020

Faaliyete Katılanlar :  20 Sporcu

Murat Ali KOÇ - Ferhat FERHATOĞLU - Selim TEKELEK - Tuğşat AYDIN - Can ÇINAR

Seval SAYAR - Dilfuze JUMABAYEVA - Gülce TUNÇ - Gökçe MÖRÖY - Aslıhan ÜNAL MÖRÖY

Hasan ÖZVATAN – Mevlüt AYANA - Mehmet Doğan - Mahmut İBRAHİMİYE - Alper SERTKAYA

Haydar DURAN – Murat DUMAN – Ege Can KAPAR – Fatih ŞENDİL – Şaziye ÖĞÜT

Faaliyet Lideri : Murat Ali Koç

Kulüp : Asya Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü

Kullanılan Teknik Malzemeler :

20 Metre yarım ip, Emniyet kemeri, Kask, Kilitli karabina, , Perlon, Kazma ve Krampon,GPS

Kullanılan Kamp Malzemeler :

4 veya 5 mevsim Çadır,Comfort ( konfor ) seviyesi en az -10 derece uyku tulumu,Mat,Kafa feneri,Termos,Mutfak gereçleri,Ocak ve yedek yakıt

Kullanılan Kişisel Malzemeler :

Gözlük,Bere,Eldiven,Hareket kabiliyetini kısıtlamayan kış şartlarına uygun giysiler,4x4 taban kış şartlarına uygun bot,Tozluk,Baton

Hava durumu : -5, -16 Derece arası  Genelde Yoğun Sisli , Kısa süreli açık

Ulaşım :  İstanbul- Aksaray arası özel servis aracını tercih ettik.

Rota : Yılankar Rotası

Yapılan İrtifa : Başlangıç : Kamp alanı 1960 Metre

Bitiş : Hasan Dağı Zirve 3268 metre

Faaliyet detayı :

21 Şubat 2020 Cuma

Saat 23:00 da İstanbul Bakırköy İncirliden hareket eden servis aracımız 16 kişilik ekip üyelerini farklı ilçelerden alarak Aksaray’a hareket ettik, 3 ekip üyesi arkadaşımız kendi araçları ile Aksaray’a geldiler, 1 ekip üyesi arkadaşımız kendi imkanları ile farklı bir ilden Aksaray’a gelerek buluşma noktasına ulaştılar.

22 Şubat 2020 Cumartesi

Sabah 08:30 gibi Aksaray da Belirlenen buluşma noktasında ekip üyelerinin tamamı ile buluşarak yaptığımız kahvaltı sonrası saat 10:00 gibi kamp alanına hareket ettik.1,5 saatlik araç yolculuğundan sonra kar nedeni yolun kapandığını gördük. Kamp alanına ulaşım için geri kalan yolu kamp yüklerimiz ile devam etmek zorunda kaldık. Saat 11:30 da kamp yüklerimiz ile 5 km lik zaman zaman batak kar olan yolu Hava durumu yürüyüş esnasında yoğun sis olarak karşımıza çıksada 2,5 saat gibi bir süre yürüyerek Karbeyaz Otelin üst tarafında bulunan yayla bölgesine ( Kamp Alanı ) ulaşarak çadırlarımızı kurduk.

Ekip Liderimiz Murat Ali KOÇ bizleri toplayarak Teknik toplantı ve kamp kurallarının bilgisini verdikten sonra kesin sessizlik saati 20:00 ve sabah zirve  hareket saati 02:30 olarak bize bildirip kampın keyfini çıkartmamızı tavsiye etti. Hasan Dağı sürekli Sis bulutu ile kapalı olduğundan Çok kısa süreliğinede olsa sis bulutlarının kalkıp zirveyi görme Şansımız oldu ve cumartesi gününü bu şekilde bitirdik.

23 Şubat 2020 Pazar

Ben erken kalkıp kendime güzel bir kahve yaparak kamp alanının keyfini çıkarttım ve Saat 02:30 olduğunda bütün ekip hazır ve enerjilerimiz oldukça yüksek bir şekilde kamp alanından havanın kapalı ve yoğun sisli olması nedeni ile GPS cihazına daha önceden kaydettiğimiz rotayı kullanarak zirveye doğru hareket ettik.Faliyet için 10 saatlik bir süre ön görmüştük.Yaklaşık iki saatlik bir yürüyüşün ardından zemin dikleşmeye ve kar artık toz ve batak kardan çıkmış , kar-buz karışımı olmaya başlamıştı. Kazma,Krampon,Emniyet kemeri takmak için mola verdik,Saat 05:00 gibi Çığ kulvarının başına geldik,Yaz aylarında bile tehlikeli olan bu rota Kış ayında daha tehlikeli bir hale geldiğini bir kez daha gördük yaklaşık olarak yüzde70-75 arasında bir eğimde tırmanışımıza devam ettik.Düşme durumunda eğerki kazma ile kendinizi durduramaz duruma gelirseniz çığ kulvarının başına kadar kayarak inmeniz işten bile değil,çok dikkatli bir şekilde çığ düşme riskinide göz önünde bulundurarak herkez önündekinin ayak izlerini takip ederek kazma önde iki el tutuş  ayaklar Front Point ( ayakkabının uç kısmını kara saplama ) tekniğini kullanarak yaklaşık 2,5 saatlik bir sürede zirve düzlüğüne çıkmayı başardık.45 dakikalık bir yürüyüşün ardından 08:15 civarında Hasan dağı 3268 metreye   ( Zirve ) ulaşarak ekip arkadaşlarımızla birbirimiz tebrik ve Zirvede resim Çekilmesinin ardından İniş için hareket ettik.Hava Zirve Günü yoğun şekilde Sis , zaman zaman sert rüzgar ve çok kısa sürede olsa açıktı.Saat 11:15 gibi kamp alanına dönüşümüzü gerçekleştirerek ekibin kondisyonunun iyi olmasından dolayı ön gördüğümüz saatten önce Zirveye çıkıp kamp alanına geri döndük 8 saat 45 dakika gibi bir sürede kamp alanı  1965 metre , Zirve 3268 metre yaklaşık olarak 1300 metre irtifa 10-11 km arasında bir yolu çıkıp inmeyi başardık.Kampımızı toplayıp kamp yüklerimiz ile saat 12:00 da hareket ederek bizi bekleyen servis aracına yaklaşık 1 saatlik bir yürüyüşün sonunda ulaştık ve kısa bir molanın ardından İstanbul’a hareket ettik.Gece 23:45 gibi eve gelmiş ve faaliyetimizi bitirmiş olduk. Bu faliyette Ekip Liderimiz Tarafından bana Artçı olma görevi verildi.Şunu asla unutmayın değerli arkadaşlar

‘’ En iyi Dağcı Başladığı Noktaya Geri Dönebilendir ‘’ . Son olarak söyleyeceğim Kış dağcılık eğitimini yeni tamamlamış ve yüksek irtifaya çıkmayı seven arkadaşlarımın bu faliyeti gerçekleştirmeleri yönünde olur.Başından sonuna kadar kış şartlarında sırtınızla Yük ile kamp alanına yürüyüşten,kamp düzenine, zirve yürüyüşü,kazma-krampon kullanımı,yürüyüş tekniklerine kadar öğrenmiş oldukları Bilgilerin hepsini  uygulama şansı bulacaklardır.

NOT: Kış dağcılığı ve kazma,krampon eğitimi almayan kişiler asla Kış faliyeti için tercih etmesinler.