HASAN DAĞI KIŞ 2022

Lider: Murat Ali Koç

Faaliyet sorumlusuMevlüt Ayana, Selim Tekelek

Teknik Malzeme; Kask, Krampon, kazma, GPS

Kullanılan Kamp Malzemeler: Konfor  seviyesi en az -15 derece uyku tulumu,Mat,Kafa feneri,Termos,Mutfak gereçleri,Ocak,Kartuş,Kürek

Kullanılan Kişisel Malzemeler: Gözlük,Bere,Eldiven,Kış şartlarına uygun kişisel kıyafetler,Baton

Hava Durumu: -2, -8  Derece Arası, güneşli ve açık

Faaliyet detayı :

25 Şubat 2020 Cuma

Saat 22:00 da İstanbul Bakırköy İncirliden 27 sporcu kulüp aracımızla, özel araçla da 8 sporcumuz olmak üzere, 34 ekip üyesiyle Aksaray’a ulaşmak için yola çıktık.

26 Şubat Cumartesi,

Sabah 08:00 gibi Aksaray Ağaçlı otelde buluşup kahvaltımızı yaptık. Son ihtiyaçlarımızı karşılayıp saat 09.30 da konaklayacağımız Kar beyaz otele doğru hareket ettik. Otel sahibiyle daha önce irtibata geçmiştik otel tadilata olduğu için normalde hizmet vermemekteler ama bizim için salonlarını açtılar. Mat ve tulumlarımızla otelde konaklamayı planlamıştık. Yaklaşık 1 saat yolculukla 1950 metre rakımda bulunan Kar beyaz otele ulaştık. Yeni yapılan asfalt yol açıktı sadece son 200 metre buzlanmadan dolayı kulüp otobüsümüzün lastiklerine zincir taktık. Otele ulaştığımızda otelin salonu ve çeşitli alanlarına yerleştik. 26 Şubat günü tüm gün boyunca Hasan dağı ve otel sisle kaplıydı. Hasan dağı bize hiç yüzünü göstermedi. Saat 17.00’da doğa liderimiz Murat Ali Koç son teknik toplantımızı yaptı ve son detayları ayrıntıları aktardı. Kulüp başkanımızın konuşması ekibin enerjini ve motivasyonunu oldukça artırdığını gözlemledim. Gece saat 3.30 da haraket kararı aldık.

27 Şubat 2020 Pazar

Pazar günü saat 03.30 ’da bütün ekip hazır bir şekilde planlamış olduğumuz zirve faaliyeti için yola çıktık. Açık bir havada yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Kısa molalar vererek saat 07.00’da kulvarın başına ulaştık. Burada kramponlarımızı giydik ve kazmalarımızı çantalarımızdan çıkardık. Damlakaya’nın sağ tarafından hareket etmeye başladık. Gittikçe eğimi artan 40 dereceden maksimum 70 dereceye ulaşan bir eğimde kazma ve kramponlarımızı kullanarak yükselmeye devam ettik. Yaklaşık 1 saat içimde sırta ulaştık. 32 sporcumuzla beraber sırta ulaşmıştık burada en uzun molamızı verdik. Molamızın ardından hareket ederek saat 09.30 zirveye ulaştık. Zirveye çok az bir mesafe kala ilk kış zirvelerini ve ilk kez Hasan dağına çıkan arkadaşlarımızı önümüze alarak bir geleneği yerine getirdik. Toplamda 32 sporcuyla Hasan dağı zirvesindeydik. Zirveden inişe geçtik sırttan kulvara tekrar girerken oldukça dikkatli ve temkinli bir şekilde iniş yaptık. 2.5 saat gibi sürede inişimizi gerçekleştirdik. Saatim 11.55 gösterirken biz kar beyaz otele varmış olduk. Yaklaşık 1 saat gibi bir sürede toplanıp araçlarımızla İstanbul’a doğru yola çıktık. 32 kişiyle Zorlu bir kış faaliyetini başarışı bir zirveyle tamamlamış olduk. Wikiloc rotasını ve verileri sizlerle paylaşıyorum. İyi bir Kondisyon ve kış dağcılık eğitiminin şart olduğu bir rota olduğunu hatırlatmak isterim.