ERCİYES ZİRVE TIRMANIŞI

Rota: Kuzey / Kar-Buz rotası

Doğa Lideri: Murat Ali Koç

Faaliyet sorumlusu: Selim Tekelek

Faaliyet katılan sporcular: Murat Ali KOÇ, Selim TEKELEK, Abdurrahman Fatih ŞENDİL, Hakan EYÜP, Mustafa Kerem TOLLU, Abdullah YÜZBEK, Ersin TEYMUR, Zübeyde UÇUM, Ayhan KÜÇÜKDAĞ, Serkan GÜNGÖR, Mehmet DOĞAN, Haydar DURAN, Hasan YAVUZ, Vedat BAYBOĞA, Faruk GÖKSOY, Çiğdem YALÇIN, Muammer EREN, Mahmut İBRAHİMİYE, Zeki ÖZŞEKER

Teknik Malzeme

Kask, Kazma, Krampon, GPS, WİKİLOC UYG.

Kullanılan Kamp Malzemeler

4 veya 5 mevsim Çadır, konfor  seviyesi en az -15 derece uyku tulumu, Mat, Kafa feneri, Termos, Mutfak gereçleri, Ocak, Kartuş

(Ekibin bir kısmı HADAK dağ evinde kaldı bir kısmı Çadırda konakladı)

Kullanılan Kişisel Malzemeler

Gözlük, Buff, Eldiven, Polar, Teknik mont, Softshell-WindWall-Waterproof vb özellikte pantolon, Baton, Güneş kremi vb.

Yemek ve öğünler

1 akşam yemeği yedik. Yemekler badi veya bireysel olarak yapılarak tüketildi. Gözlemlenen yiyecekler başlıca; Bulgur, Makarna, Çorba, Ton balığı, Sarma, Noodle, Salata vb. Çay-kahve gibi sıcak içecekler yer aldı.

Hava Durumu

10 Haziran Cumartesi: 2650M kamp alanında hava 5-12 derece bulutlu ve dağ görüşü kapalı. Zaman zaman gök gürültülü. Rüzgar hızı 5Km

11 Haziran Pazar: Hava açık Hava sıcaklığı 10 derece görüş açık. Rüzgar hızı 5Km 12:00 sonrası dağ görüşü kapanmaya başladı.

Faaliyet detayı :

10 Haziran Cumartesi

Sabah 8:30’da Kayseri ’de kahvaltımızı yaptık.

Hacılar ’a oradan - Sütdonduran yaylası kamp alanına hareket ettik.

12:30’da 2650M Hadak dağ evine yerleştik bazı arkadaşlarımız çadır kurdu. Kamp alanı çevresi ve tırmanış yapacağımız kulvar yönüne yürüyüşler yaptık. 17:00-18:00 gibi yemeklerimizi yedik. Gece 03:00 hareket edeceğimizi kararlaştırarak, dinlenmeye geçtik.

11 Haziran Pazar ‘’Tırmanış günü’’

Gece 03:00’da kamp alanından hareket ettik. Başlangıçta patika ve karda yürüdükten sonra 04:40’da kramponları takarak kar-buz zeminde ilerlemeye devam ettik.

05:30’da kulvar girişine geldik.

Kulvardan 50 derece eğimde sırta doğru tırmanmaya başladık. 06:40’da sırta çıktık. Hava mis gibi görüş açıktı.

Küçük Erciyesi (3711M) arkamıza aldığımızda artık zirveyi görebiliyorduk

Sırttan sağ yan kulvara alçalarak geçiş yaptık ve yükselmeye devam ettik.

08:20’de Zirve altında bulunan Keşiş mağarası gördüğümüzde (İçerisi karla kaplanmıştı) geride kalan 4 sporcumuz son kulvardan tırmanıyordu. Mağaranın solundan son bir tırmanışla kar ve kaya zeminden tırmanarak zirveye ulaştık.

08:30’da 14 Sporcumuz zirvedeydik. Fotoğraflarımızı çekip kısa bir dinlenmenin ardından dönüşe geçtik.

09:00’da geride kalan ekip arkadaşlarımızla karşılaştık. Zirveye kendi tempolarında 30dk vardı. Ekipten ayrılarak zirve yapmak istedikleri belirterek tırmanışa devam ettiler. Bizde ekipçe inişe devam ettik.

Kulvardan inerek sağ yan geçişle sırt hattına yükseldik. Çıkış yaptığımız kulvardan inişe devam ettik. 10:30’da kulvardan inmiştik düzlükte kramponları çıkardık. 11:30’da kamp alanına ulaştık. Hızlı bir toparlanmanın ardından  12:30’da servis aracına geçerek İstanbul ‘a dönüşe geçtik

Biz dönüşe geçerken arkada kalan ekip arkadaşlarımız kulvar inişini bitirmiş. Kampa yaklaşık 1 saatleri kalmıştı. Yolda arkadaşlarımızın kamp alnına ulaştığını ve dönüş için hazırlandığı haberini alarak; gönül rahatlığıyla yolumuza devam ettik.

Asya Dağcılık Spor Kulübü olarak;

10-11 Haziran Erciyes dağının kuzey yüzünde güzel bir havada, keyifli bir tırmanışla geçirdik. Dağcı dostlarımıza sevgi ve selamlarımla..

Selim TEKELEK / 0544 873 8696

Asya Dağcılık Yönetim Kurul üyesi

Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz. Saygılarımla,

Kamp alanına ulaşım ve Zirve tırmanış wikiloc kayıtları için; aşağıdaki linkleri tıklayın veya barkod okutun.

(Wikiloc kaydına erişmek için kodu okutun veya tıklayın)