DEMİRKAZIK-HODGKİN/PECK KULVAR ÇIKIŞI 2022

Rota: Hodgkin Peck Kulvarı

Doğa Lideri: Ramazan Bozkurt

Faaliyet sorumlusu: Mevlüt Ayana

Katılan Sporcular: Mevlüt Ayana, Zeliha Betül Demir, Mahmut İbrahimiye, Mehmet Doğan, Zübeyde Uçum, Fehmi Efe

Teknik Malzeme; Kask, Krampon, Kazma, Kemer, 60metre ip, Buz vidası, Karabin, 8mt perlon, 60-120cm perlon, pursik, yardımcı ip, İlk yardım çantası

Faaliyet Detayı :

2 Haziran Perşembe,

İstanbul’dan 2 Haziran Perşembe akşamı özel araç ve otobüsle Niğde’ye ardından Çamardı köyüne ulaştık. Sabah Taurus guest house Ahmet abi’nin oteline giriş yaptık. Çadır kurmayacak Cumartesi gecesi faaliyete başlayıp bitirmeyi planlıyorduk. Ahmet abinin otelinde vakit geçirip son hazırlarımızı tamamlayıp dinlenmeye geçtik.

4 Haziran Cumartesi

Saat 03.00’da Sokullupınar kamp alanından (1950mt) yürümeye başladık. Narpuz vadisine çıkan yolun sonuna varıp Demirkazık güney yüzündeki belirgin patikayı takip ederek ilk olarak bivak yeri (2800mt) diye adlandırılan alana bulaştık. Buraya ulaşmamız yaklaşık 3 saatlik bir yürüyüşle gerçekleştirdik. Ramazan Bozkurt ve Erciyes’den dağ kurtları ekibi de peck kulvarına tırmanış gerçekleştirecekti. Kulvarda ayrı iki ekibin olması daha tehlikeli olacağı için Ramazan Hocamızın liderliğinde beraber hareket etme kararı aldık. Bivak yerinde hızlı bi kahvaltı yapıp kulvar başlangıç noktasına devam ettik.

Saat 07.00’da 2900 mt de Peck kulvarının başındaydık. Karın durumu oldukça iyi tırmanış için şartlar çok uygundu. Kramponlarımızı takıp dikkatli bir şekilde yükselmeye başladık. 40-50 derece eğimle tırmanışa başladık.

3200 mt irtifaya kadar geniş bir kulvarda tırmanış yapıyorsunuz. İlk Y ayrımından sonra kulvar biraz daralıyor ve kar sertleşiyor, devamında daralan kulvar bitiyor ve anfi tiyatro denen geniş bir alan ve ikinci Y ayrımına ulaşılıyor. Burayı geçtikten sonra artık yukarı doğru baktığınızda V çentiği görebilirsiniz. V çentikten sonra sağ taraftan devam edip geçtiğimiz mix kilit etaplar mevcut. Kilit etaplarda eğim 70-80 derece civarı 2-3 metre yüksekliğinde kaya+buz mix tırmanış var. Yaklaşık III+- IV derece kaya tırmanışı, W1 derece kısa buz etapları mevcut.  Etabı bitirdikten sonra buz şelalesi diye adlandırılan yere ulaştık tırmanış da sadece burada ip açarak emniyet aldık ve tırmanıştan sonra sırt hattına ulaştık. Sırttan sola doğru yürüyerek yaklaşık 20 dakika içinde zirveye ulaştık. Saat 12.30’da Büyük Demirkazık zirvedeydik. Zirveye çıkışımız tam 9.5 saat sürdü.

Doğu yüzündeki Külah diye adlandırılan Klasik rotadan üç ip boyu iniş yapıp Kızılçarşağa bağlandık. Ardından Narpuz vadisine inip sokullupınar kamp alanına ulaştık. Sokullupınara ulaştığımızda toplam faaliyetimiz 16.5 saat sürdü. Bize bu faaliyette Liderlik yapan sevgili Ramazan Bozkurt hocamıza ve Fehmi EFE abime ve uyumları destekleri için Erciyes Dağ kurtları ekibine teşekkür ederim.

QR kodundan rotaya ve detaylara ulaşabilirsiniz.