ALADAĞLAR / OKŞAR VE SÜNER ZİRVE 2023

Rota: Klasik

Doğa Lideri: Murat Ali Koç

Faaliyet sorumlusu: Selim Tekelek

Faaliyet katılan sporcular: Murat Ali KOÇ, Selim TEKELEK, Gülşah Makasçı, Esin Çakır, Ferhat Akçalı, Fatmagül Rüya Akdağ, Zübeyde Uçum, Umut Gerek, Selin Çalışkan, Ebru Güler, Şafak Doğan Akgün, Melike Aydın, Fatma Nesrin ÖZARSLAN, Faruk Göksoy, Hilal Uysal, Ahmet TIĞLI, Emre Kılıç

Teknik Malzeme

Kask, Gps, Wikiloc Uyg.

Kullanılan Kamp Malzemeler

4 veya 5 mevsim Çadır, konfor  seviyesi en az 5 derece uyku tulumu, Mat, Kafa feneri, Termos, Mutfak gereçleri, Ocak, Kartuş

Kullanılan Kişisel Malzemeler

Gözlük, Buff, Eldiven, Polar, Teknik mont, yazlık yürüyüş pantolonu, Baton, Güneş kremi vb.

Yemek ve öğünler

1 akşam yemeği yedik. Yemekler badi veya bireysel olarak yapılarak tüketildi. Gözlemlenen yiyecekler başlıca; Bulgur, Makarna, Çorba, Ton balığı, Noodle, Barbunya pilaki, Salata vb. Çay-kahve gibi sıcak içecekler yer aldı.

Hava Durumu

5 Ağustos Cumartesi: 2600M kamp alanında hava 10-22 derece güneşli. Rüzgar 0

6 Ağustos Pazar: Hava açık Hava sıcaklığı 15 derece güneşli. Rüzgar hızı 0

Faaliyet detayı :

5 Ağustos Cumartesi

Sabah 08:30 ‘da Çukurbağ (köyü) mahallesine geldik. Kahvaltımızı Mehmet Şenol’ un evinde yaparak son hazırlıklarımızı burada tamamladık. Servis aracı ile Sarı Mehmedin yurduna (1700M) geçerek, çantalarımızı traktöre yükleyip; Emli vadisi Hacer ormanı içlerine ilerledik.

Traktörün ulaştığı son noktada (1900M) inerek, kamp alanına yürüyüşümüze başladık. (Kamp çantalarımızı katırlar taşıdı) Emli vadisi – Koca dölek – Sıyırmalık vadisinden yükselerek, 3 saatlik yürüyüşle Vali konağı kamp alanının hemen yukarısında bulunan (2600M) sete kampımızı kurarak dinlenmeye geçtik.

Kampın 100m altında su mevcuttu. Akşam 17:00 – 18:00 yemeklerimizi yedik. Gece 03:00’ de hareket edeceğimizi kararlaştırarak dinlenmek için çadırlarımıza geçtik.

6 Ağustos Pazar ‘’Tırmanış günü’’

Gece 03:00’da kamp alanından hareket ettik. 03:15 de kulvara giriş yaptık.

Çoğunlukla çarşak zeminde yükselerek

07:00’ da Okşar Zirve 3630M / 07:50’ de Süner Zirvesine 3710M ulaştık. (2 sporcumuz zirve denemesini yarıda bırakarak, zirve yapamamıştır) Buradan geldiğimiz sırttan Okşar Zirvesine döndük. Zirve fotoğrafları çekerek aynı rotadan inişe geçtik. 11:00’ da kamp alanına dönerek kampımızı topladık. 12:00’ da kamptan inişe geçtik. 2 sporcumuzun bacak kaslarının yıpranmasından kaynaklı yavaş iniş yaparak 16:00’ da Hacer ormanına ulaştık. Traktörle Sarı Mehmedin yurduna inip kulüp aracına geçerek faaliyetimizi sonlandırdık. Hızlı bir toparlanmanın ardından servis aracına geçerek İstanbul ‘a dönüşe geçtik.

Asya Dağcılık Spor Kulübü olarak;

5-6 Ağustos Aladağların Okşar - Süner zirve tırmanışlarını başarılı bir şekilde tamamladık. Dağcı dostlarımıza sevgi ve selamlarımla..

Selim TEKELEK / 0544 873 8696

Asya Dağcılık Yönetim Kurul üyesi

Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz.

Wikiloc kaydı için barkod okutun veya tıklayın