ALADAĞLAR / KIZILKAYA ZİRVE 2023

Rota: Klasik rota

Lider: Murat Ali Koç

Faaliyet sorumlusu: Selim Tekelek

Faaliyet katılan sporcular: Murat Ali KOÇ, Selim TEKELEK, Behnia BARANI, Hakan EYÜP, Abdulaziz Demir, Derya Deniz TURUNG, Abdurrahman Fatih Şendil, Uras İsmet KAYA, Zübeyde Uçum, Muharrem UZUNOĞLU, Umut Gerek, Selin Çalışkan, Şafak Doğan Akgün, Melike Aydın, Mehmet Ünal, Hasan Melih Bolluk, Mehmet Dişçeken

Teknik Malzeme

Kask, Emniyet Kemeri, Atc, Hms, Karabina, Pursik, 60m/10mm Dinamik ip (2adet), Gps, Wikiloc Uyg.

Kullanılan Kamp Malzemeler

4 mevsim Çadır, konfor  seviyesi en az 5 derece uyku tulumu, Mat, Kafa feneri, Termos, Mutfak gereçleri, Ocak, Kartuş

Kullanılan Kişisel Malzemeler

Gözlük, Buff, Eldiven, Polar, Teknik mont, yazlık yürüyüş pantolonu, Baton, Güneş kremi vb.

Yemek ve öğünler

1 akşam yemeği yedik. Yemekler badi veya bireysel olarak yapılarak tüketildi. Gözlemlenen yiyecekler başlıca; Bulgur, Makarna, Çorba, Ton balığı, Noodle, Barbunya pilaki, Salata vb. Çay-kahve gibi sıcak içecekler yer aldı.

Hava Durumu

5 Ağustos Cumartesi: 2600M kamp alanında hava 17-26 derece güneşli. Rüzgar 0 km

6 Ağustos Pazar: Hava açık Hava sıcaklığı 14-27 derece güneşli. Rüzgar hızı 5 km

Faaliyet detayı :

12 Ağustos Cumartesi

Sabah 08:30 ‘da Çukurbağ (köyü) mahallesine geldik. Kahvaltımızı Mehmet Şenol’ un evinde yaparak son hazırlıklarımızı burada tamamladık. Traktör ve Pichup ‘la 2000M Rakımdaki Sokullu pınar kamp alanına ulaştık.

11:30 da hareket edip, Karayalak vadisinden yükselerek (3 saat yürüyerek) 14:30’ da

3100M ‘deki (Mola taşının 100M yukarısı) kamp alanına ulaşarak kampımızı kurduk

Gece 03:30 ‘de zirve denemesi için hareket edeceğimizi kararlaştırarak, dinlenme ve 17:00/19:00 arası akşam yemeği yiyerek uyuduk.

Bu gece aynı zamanda meteor yağmurunun en yoğun seyredileceği gün olarak belirtilmişti. Gökyüzü çok güzeldi. Arada yıldız kaymalarını gözlemleyebildik.

13 Ağustos Pazar Tırmanış günü

Gece 03:30 ‘da 3100M kamp alanımızdan; kasklarımız takılı olarak hareket ederek,

Kızılkaya güney-batı yüzünden tırmanışa başladık. 04:30’ da sırta (Karasay geçidi) ulaşarak güney-doğu yüzünden tırmanmaya devam ettik.

Dağın kendine özgü setli yapısını II, III derece kaya tırmanışlarıyla geçerek;

yelken kayanın sağ setine geldiğimizde (06:10) emniyet kemerlerimizi taktık.

Sağdaki görselde görünen sette Murat hoca, Fatih ve ben (Selim) önden çıkıp ip açarak; ekip arkadaşlarımızın güvenli şekilde tek tek yukarı sete çıkmalarını sağladık. (İpin uçuna kapalı sekizli ve karabina takarak / emniyet kemerine bağlanan sporcunun yukarıda 2 kişi backup aldı. Her sporcu için ip yeniden aşağı gönderildi)

Daha sonra setlerden II, III derece kaya etaplarından yükselerek;

08:00’da 17 sporcumuzla (bütün ekip) Kızılkaya zirvesine ulaştık.

Zirve fotoğrafları çekip kısa bir dinlenmenin ardından inişe geçtik. Zirvenin altında bulunan setten sağa yönelerek.

Sikke ve kum saatinin bulunduğu bölümden ip inişi gerçekleştirmek için; Doğa liderimiz Murat Ali KOÇ istasyon kurdu. Fatih ve ben (Selim) ilk inişi yaparak ipleri açtık. Yan yana 60M iki iniş hattımız oluştu. Bütün sporcularımız inişleri tamamladıktan sonra ipleri toplayıp inişe devam ettik. İnişin başka hiçbir etabında ip açmadık

İnişte her sette sağa yönelerek iniş sağlıyorsunuz. Sona doğru çarşaklı çatlağa giriş yapıyor ve inişe devam ediyoruz. 10:30’ da Karasay geçidine indik. Kısa bir dinlenmenin ardından 11:15’de kampa inerek toparlanmaya başladık. 12:00’ da Sokullu pınara doğru inişe geçtik. 14:30’ da sokullu pınar kamp alanına inerek traktör ve pickupla Çukurbağ (köyü) mahallesine indik. Son hazırlıkları yaparak; 16:30 ‘da İstanbul için dönüşe geçtik.

Asya Dağcılık Spor Kulübü olarak;

12-13 Ağustos tarihlerinde Kızılkaya zirve çıkışımızı başarı ile tamamladık.

Dağcı dostlarımıza sevgi ve selamlarımla..

Selim TEKELEK / 0544 873 8696

Asya Dağcılık Yönetim Kurul üyesi

Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz.

Saygılarımla,

Wikiloc kaydı için barkod okutun veya tıklayın