ALADAĞLAR / KDK ve BDK ZİRVE 2023

KDK ve BDK ZİRVE TIRMANIŞI

Yükseklik :  KDK 3425M / BDK 3756M

Bölge: NİĞDE

Rota: KDK güneybatı yüzü ve sırtı (yelkenkaya) klasik rota / BDK doğu klasik rota

Doğa Lideri: Murat Ali Koç

Faaliyet sorumlusu: Selim Tekelek

Faaliyeti gerçekleştiren sporcular: Murat Ali KOÇ, Selim TEKELEK, Zübeyde UÇUM, Güzin AYDOĞAN, Özgür AKIN, Abdurrahman Fatih Şendil, Uras İsmet KAYA, Şener Kurtuluş, Can ÇOŞKUN, Elif Çakır, Abdullah Karaboğa, Umut Gerek, Melike Aydın, Vedat BAYBOĞA, Hasan Melih Bolluk

Teknik Malzeme

Kask, Emniyet Kemeri, Atc, Hms, Karabina, Pursik, 2adet 60m/9mm Dinamik (ikiz ip), 10M açık perlon, Kapalı perlon, Sikke, Çekiç, Gps, Wikiloc Uyg.

Kullanılan Kamp Malzemeleri

3-4 mevsim Çadır, konfor  seviyesi en az 0 derece uyku tulumu, Mat, Kafa feneri, Termos, Mutfak gereçleri, Ocak, Kartuş

Kullanılan Kişisel Malzemeler

Gözlük, Buff, Eldiven, Polar, Teknik mont, yazlık yürüyüş pantolonu, Baton, Güneş kremi, Yedek kıyafet vb.

Yemek ve öğünler

26 Ağustos Cumartesi Kahvaltı yapmadık. Bazı arkadaşlarımız sandviç yedi. Öğle saatlerinde atıştırmalık ve meyve ile geçiştirdik.

Akşam yemeği : Yemekler badi veya bireysel olarak yapılarak tüketildi. Gözlemlenen yiyecekler başlıca; Bulgur, Makarna, Çorba, Ton balığı, Noodle, Barbunya pilaki, Salata vb. Çay-kahve gibi sıcak içecekler yer aldı.

26 Ağustos Pazar : Atıştırmalık, meyve, kahve ve çay tüketildi

Hava Durumu

26 Ağustos Cumartesi: Güneşli 32 C / Gece 13 C

27 Ağustos Pazar: Güneşli 33 C

Faaliyet detayı :

26 Ağustos Cumartesi / KDK Tırmanış günü

Sabah 07:00 ‘da Çamardı TDF Mümtaz ÇANKAYA Dağ Evine geldik. Son hazırlıklarımızı burada tamamladık. Traktör ve Pichup ‘la 2300M Rakımdaki Arpalık düzü ‘ne geldik.

08:20’ de ilk zirvemiz KDK (Küçükdemirkazık) için hareket edip, yükselerek Apışkar vadisine geçiş yaptık. Vadinin bitimine gelmeden sola KDK sırtına doğru yükselmeye devam ettik. Buradan rotanın girişi görünmekte.

12:10’ da rota girişine gelerek; emniyet kemerleri ve kasklarımızı taktık. İlk önce Yelkenkayanın sağındaki çatlaktan Doğa liderimiz ve 5 sporcumuz 1.ip boyuna tırmandı. 2 ip açarak aşağıdaki sporcularımızı emniyet alarak yanlarına çıkardılar.

2. İp boyuna geldiğimiz yerde kilit noktada önden Doğa liderimiz çıkarak, perlon yardımıyla emniyet alarak sırayla 2. İp boyuna yükseldik

Buradan geçiş yaparak, çatlaktan 10M alçaldık. Sağa yan geçiş yaparak belirgin çarşaklı çatlağa ulaştık. Bu çatlaktan tırmanmaya devam ettik.

Çatlağın bitimine 3m kala sağındaki kaya yüzeyine geçiş yaparak yükseldik. 3.istasyonu geçerek sırta çıktık. Burada Zirve kütlesi ve bayrak önümüzde bariz bir şekilde gözükmekte. Sırtta ilerleyip belirgin görünen çatlaktan zirveye yöneldik.

14:20’ de Bütün ekip KDK Zirvesindeydik (3425M). Zirve fotoğraflarının ardından geldiğimiz rotadan inişe geçerek. 3 ip boyu- ip inişi gerçekleştirdik

Rota girişine inerek kask haricinde teknik malzemelerimizi çıkararak çantalarımıza yerleştirdik. Buradan KDK ve BDK’ yı birbirine bağlayan sırta doğru (Apışkar vadi sonu)  yan geçişler yaparak alçaldık (17:30). Buradan 1 saatlik yürüyüşle Mevsimlik göl kamp alanına ulaşarak kampımızı kurduk (18:20).

27 Ağustos Pazar / BDK Tırmanış günü

Gece 03:30 ‘da Mevsimlik göl 3000M kamp alanından; kasklarımız takılı olarak hareket ederek, BDK doğu çarşağından tırmanışa başladık. Kulvarda bulunan kaya etaplarına geldiğimizde sağdaki kaya etaplarından yükselmeye devam ettik.

05:45’de sırta yükseldik. Burada kısa bir molanın ardından, doğu sırtından yükselmeye devam ettik. 3sporcumuz zirve denemesinden vazgeçerek burada beklemeye karar verdi. Biraz yükseldikten sonra basit kaya tırmanış etaplarına giriş yapıyoruz.

06:55’de ekip külah diye bilinen kaya etabına ulaşıyor. Ben arkada kalan Güzin’ e eşlik ederek, grubun arkasından yükselmeye devam ettik. 07:15’ de külah girişe geldik ve tırmanışa devam ettik. 07:45’de ilk ip inişi gerçekleştireceğimiz istasyona gelmiştik. Ben buradan sırta yükselerek

08:00’ de ekip zirve fotoğrafına yetiştim. Ekip toparlanarak inişe yöneldi. 08:15 Güzin ‘de zirveye ulaştı. Zirve fotoğraflarından sonra bizde inişe geçtik. İlk istasyona ulaşıp emniyet kemerlerimiz taktık.

Doğa liderimiz Murat Ali KOÇ iniş istasyonu kurdu. Yan yana 60M iki iniş hattımız oluştu. Bütün sporcularımız inişleri tamamladıktan sonra 2. İp inişi yapacağımız istasyondan da aynı şekilde inişleri tamamladık. Daha sonra kemerlerimizi çıkardık ve iplerimizi toparladık. İnişin başka etabında ip açmadık. Kaya etapları bitene kadar dikkatli bir şekilde alçalmaya devam ettik. 10:55’ de sırta inerek kısa bir mola verdik.

Kızılçarşaktan Narpız vadisine indik. Buradan Sokullu pınar kamp alanına ulaşarak (15:00) traktörle Dağ evine geçtik. Burada son hazırlıklarımızı tamamlayıp İstanbul’ a dönüşe geçtik.

Asya Dağcılık Spor Kulübü olarak;

26-27 Ağustos tarihlerinde Mahi ATAR’ ı Anma Tırmanışımızı KDK ve BDK zirvelerine dokunarak başarılı bir şekilde tamamladık.

Dağcı dostlarımıza sevgi ve selamlarımla..

Selim TEKELEK / 0544 873 8696

Asya Dağcılık Yönetim Kurul üyesi

Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz.

Saygılarımla,

Wikiloc kaydı için barkod okutun veya tıklayın