ALADAĞLAR / EMLER ve KIZILYAR ZİRVE 2023

EMLER - KIZILYAR ZİRVE TIRMANIŞI

Yükseklik :  Emler 3723M / Kızılyar Batı 3630M / Kızılyar Ana 3654M

Bölge: NİĞDE

Rota: Emler klasik rota / Kızılyar Kuzeybatı sırtı rotası (klasik rota)

Faaliyeti gerçekleştiren sporcular: Selim Tekelek, Zübeyde UÇUM

Alınan Teknik Malzeme

Kask, Emniyet Kemeri, Atc, Hms, Karabina, Pursik, 60m/10mm Dinamik ip, Gps, Wikiloc Uyg.

Kullanılmayan Teknik Malzeme

Emniyet Kemeri, Atc, Hms, Karabina, Pursik, 60m/10mm Dinamik ip, GPS,

Kullanılan Kamp Malzemeleri

4 mevsim Çadır, konfor  seviyesi en az -10 derece uyku tulumu, Mat, Kafa feneri, Termos, Mutfak gereçleri, Ocak, Kartuş

Kullanılan Kişisel Malzemeler

Gözlük, Buff, Eldiven, Polar, Teknik mont, yazlık yürüyüş pantolonu, Baton, Güneş kremi, Yedek kıyafet vb.

Yemek ve öğünler

4 akşam yemeği 2 kahvaltı yaptık. Öğle saatlerinde atıştırmalık ve meyve ile geçiştirdik.

8 Ağustos Salı: Yanımıza Emler Zirve tırmanışı için atıştırmalık, meyve ve su

Akşam: Domates Çorbası, Bulgur, Barbunya pilaki, Salata

9 Ağustos Çarşamba kahvaltı: Menemen, Peynir, Zeytin, Kaşar, Salam

Akşam: Tarhana Çorbası, Makarna, Salata

10 Ağustos Perşembe: Yanımıza Kızılyar Zirve tırmanışı için atıştırmalık, meyve ve su

Akşam: Bol tarhana çorbası, Az hazır makarna, Salata

11 Ağustos Cuma kahvaltı: Menemen, Peynir, Zeytin, Kaşar, Salam

Akşam: Domates Çorbası, Makarna üzeri döner, Salata

Bunlar dışında bol bol Çay-kahve gibi sıcak içecekler yer aldı.

Hava Durumu

8 Ağustos Salı: Güneşli 24 C / Gece 10 C

9 Ağustos Çarşamba: Güneşli 27 C / Gece 0 C Rüzgar 30km

10 Ağustos Perşembe: Sabah Güneşli, Akşamüzeri bulutlu 27 C / Gece 17 C

11 Ağustos Cuma: Güneşli 27 C / Gece 15 C

Faaliyet detayı :

6-7 Ağustos  Okşar – Süner Zirve dönüşü Kulüp arkadaşlarımızı İstanbula yolcu ettikten sonra Taurus Guest House (Ahmet Üçer) geçerek dinlendik. 7 Ağustos Mis gibi bir kahvaltının ardından; Zübeyde, Şafak ve Ben (Selim) Planlama, alışveriş ve hazırlık aşamalarını tamamladık.

8 Ağustos Salı   Emler Zirve Çıkışı

Sabah kahvaltı sonrası  08:30 ‘da hareket ederek Pickupla Sokullu pınara (2000M) geldik.

Kamp çantalarımızı katıra bırakarak 09:40’ da Tırmanışa başladık. Başladıktan kısa bir süre sonra Şafak rahatsızlanarak kustu ve faaliyetini sonlandırarak başladığımız noktaya geri döndü. Zübeyde ile birlikte Karayalak vadisi – Mola taşı (13:00) ardından Çelikbuyduran’ a 13:50’ de ulaştık.

Buradan solda bulunan Çarşak kulvara yönelerek

Emler Sırtına çıkış yaptık. (14:30) 15:20’ de Emler 3723M zirvesine ulaştık.

Zirvede uzun bir molanın ardından 16:00’ da Yedigöller yaylaya inmek üzere hareket ettik.

17:30’ da yaylaya inmiştik. Kamp çantalarımız katırla bizden önce kampa inmişti.

Yaylanın yeşil çimleri üzerine kampımızı hızlıca kurup, akşam yemeğimizi yaptık. Çay ve kahve keyfi yaptıktan sonra, ertesi günü dinlenme günü ilan edip uykuya daldık.

9 Ağustos Çarşamba

Sabah çim üzerinde kahvaltı yapmayı istesekde Rüzgar buna izin vermedi. Mehmet Şenol’un Kızılay çadırına benzer mekanında kahvaltımızı yaptık. Bu çadırı aynı zamanda mutfak çadırı yaparak bütün yiyeceklerimizi buraya yerleştirdik.

Ardından çamaşırlarımızı yıkayıp-taşlara kurumak üzere bıraktık. Hayvanlarıyla yaylada konaklayan köylülerin çay ikramının ardından, Direktaş gölüne inip küçük bir göl keyfi yaparak bol bol güneşlendik. Rüzgar ve güneş dengeli bir dinlenme sağladı. Duş torbasında ısıttığımız su ile duşumuzu alıp kampa döndük. Rüzgarın azalmasıyla akşam yemeğini dışarıda çimlerin üzerinde yaptık. Yarınki zirve denemesi için çantalarımızı hazırlayarak dinlenmeye geçtik.

10 Ağustos Perşembe   Kızılyar Zirve Çıkışı

(Bugün öğle saatlerinde katırcılar gelip kamp çantalarımızı alıp, Mola taşına taşıyacaktı. Geç kalmamak için Sabah 06:30 ‘da uyanıp kampımızı toparladık.)

Ardından 07:40 ‘da zirve için hareket ettik. Direktaşı solumuza alacak şekilde; Kızılyarın kuzeybatı yamacına yöneldik.

Direktaş bittiğinde Kuzeybatı yamacı tam karşımızda görünmekte. Belirgin çarşaklı kayalık ve slaplardan tırmanarak; (II, III) batı sırtına çıktık.

(Kuzeybatı yamacında klasik rotanın aksine çarşaklı zeminden uzak kalmak için sol kaya ve slaplara yönelerek çoğunlukla bu şekilde tırmandık. Sonrasında sağ geçişle batı sırtına bağlandık)

Batı sırtında etkileyici kaya sivrileri bizi karşılıyor. Bu sivri kayalıklar zirvelerin görünüşünü gizliyor. Rotamız da tam olarak bu kayalıklar. İlk çıktığınız yükseklik zirve gibi görünse de çıktığınızda batı zirvesi karşıdan size göz kırpıyor.

Sırttan biraz alçalıp tekrar batı zirvesine yükseliyoruz. 10:50’ de Kızılyar Batı 3630M Zirvesindeyiz.

Karşımızda duran ana zirve için sırtta alçalıp yeniden yükselmemiz gerekiyor. Ana zirve slabı üzerinde bıçak gibi kesilmiş belirgin 2 tane çarşaktan zirve ye yönelmek mümkün.

Kaya ve Slapların üzerindeki çakılların yoğun olduğu bir dağ, buda kayma riskinizi arttıran bir faktör o yüzden dikkatli emin olarak ilerledik.

11:40’ da Kızılyar Ana 3654M zirvesine ulaştık. Molanın ardından 12:30 ‘da inişe geçtik. İnişi geldiğimiz yönde önce zirve slabında bulunan küçük çarşaktan inerek. Ana zirve ile Batı zirve arasında bulunan belirgin çarşaktan alçaldık.

Çok fazla alçalmadan sağa dağın kayalık yamacına doğru yönelerek setli bölümlerden, kaya ve slap yüzeylerden geçişler yaparak; batı sırt hattında tırmanmaya başladığımız belirgin patikaya bağlandık. (Burası bizi yavaşlattı. Kaya ve slap yüzeyler üzerinde bulunan çakıllar dikkatli temkinli olmanızı gerektiriyor.) (Dönüşü hızlandırmak için; batı sırtında çıkış yaptığımız rotadan dönüş yaparsanız daha hızlı bir iniş sağlamak mümkün diye düşünüyorum)

Batı sırtına giriş yaptığımız kapıdan inişe geçtik. Bu sefer çıkışımızın aksine iniş yönünde sol tarafa çarşaklı kayalara yönelerek alçalmaya devam ettik. 15:30’ da Yediğöller yaylaya döndük.

Zirve faaliyetimiz burada bitti.

Bişeyler atıştırıp, yaylacı Meral ablamızın veda çayını içtikten sonra Yediğöller yayladan 1,5 Saatlik yürüyüşle Mola taşı kamp alanına ulaştık. Burada Kızılkaya Zirve denemesi için gelecek Kulüp sporcularımızı beklemeye geçtik.

İki dağcı olarak 4 gün geçirdiğimiz Aladağlar serüveninde; Emler ve ilk defa keşfettiğimiz Aladağların pek gidilmeyen keyifli zirvesi Kızılyar’ ın batı ve ana zirvesini ziyaret ettik. Deneyimlerimizin faydalı olması dileğiyle.

Dağcı dostlarımıza sevgi ve selamlarımla..

Selim TEKELEK / 0544 873 8696

Asya Dağcılık Yönetim Kurul üyesi

Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz.

Wikiloc kaydı için barkod okutun veya tıklayın