ALADAĞLAR / EMLER VE KARASAY ZİRVE 2023

Rota: Klasik rota

Lider: Murat Ali Koç

Faaliyet sorumlusu: Selim Tekelek

Faaliyet katılan sporcular: Murat Ali KOÇ, Selim TEKELEK, İlknur KARABAŞ, Leyla Özge BERŞE, Semra ÖZKAN, Hakan EYÜP, Mustafa Kerem TOLLU, Ayhan KÜÇÜKDAĞ, Serkan GÜNGÖR, Mehmet DOĞAN, Mustafa Can GÜL, Şafak Doğan AKGÜN, Üsame GÖKSÜN, Hasan YAVUZ, Vedat BAYBOĞA, Fatma Nesrin ÖZARSLAN

Teknik Malzeme

Kask, Kazma, Krampon, GPS, WİKİLOC UYG.

Kullanılan Kamp Malzemeler

3 veya 4 mevsim Çadır, konfor  seviyesi en az -15 derece uyku tulumu, Mat, Kafa feneri, Termos, Mutfak gereçleri, Ocak, Kartuş

Kullanılan Kişisel Malzemeler

Gözlük, Bere, Eldiven, Polar, Teknik mont, Softshell- WindWall-Waterproof vb özellikte pantolon, Baton, Güneş kremi vb.

Yemek ve öğünler

2 akşam ve 1 kahvaltı yapıldı. Yemekler badi veya bireysel olarak yapılarak tüketildi. Gözlemlenen yiyecekler başlıca; Makarna, Erişte, Çorba, Sandeviç, Ton balığı vb. Çay-kahve gibi sıcak içecekler yer aldı. Bunlar dışında eritilen kar suyunu içmek için; takviye vitamin ve magnezyum tabletleri kullanıldı. Yemeklerde kar suyu kullandık.

Hava Durumu

19 Mayıs Cuma; 0-8 derece arası Bulutlu ve Güneşli, kamp 0-2 km rüzgar hızı

20 Mayıs Cumartesi; Gece 04:00 / 12:00 arası 0-7 derece arası Bulutlu-Kapalı ve yer yer Güneşli, 5-20 km bulan rüzgar hızı 13:00 / 17:00 arası dolu şeklinde etkili kar yağışı (6cm)

21 Mayıs Pazar; 0-13 derece arası Açık ve Güneşli, Zirve sırtı 0-5 km rüzgar hızı

Faaliyet detayı :

18 Mayıs Perşembe

Akşam 21:00 Bakırköy/İstanbul hareketle Bolu – Ankara – Niğde – Çukurbağ (köyü) mahallesine yola çıktık.

19 Mayıs Cuma

Sabah 08:30‘da Çukurbağ (köyü) mahallesine geldik. Kahvaltımızı Mehmet Şenol’ un evinde yaparak son hazırlıklarımızı burada tamamladık. Traktör ve Pichup ‘la 2100M Rakımdaki Sokullupınar kamp alanına ulaştık.

11:00 da hareket ederek, 3 saat kamp yükü ile yürüyerek 14:00 / 2800M ‘de kampımızı kurduk

Gece 04:00 ‘de zirve denemesi için hareket edeceğimizi kararlaştırarak, dinlenme ve 17:00/19:00 arası akşam yemeği yiyerek uyuduk.

20 Mayıs Cumartesi / EMLER ZİRVE 3723M

Gece 04:00 ‘da 2800M kamp alanımızdan; kask-kazma-krampon takılı olarak hareket ettik.

3300M yükseklikteki Çelikbuyduran kamp alanından geçerek;

10 sporcumuzla 08:30 ‘da Emler zirvesine ulaştık. Grup fotoğrafını çektikten sonra dönüşe geçerek 11:00 ‘da kampa dönüş sağladıkBiraz dinlendikten sonra Kahvaltı/yemek yiyerek dinlenmeye geçtik.

12:00 itibariyle beklenen kar bulutları gökyüzünü kapadı ve 17:00 ‘a kadar dolu şeklinde kar yağısı etkili oldu. Sonrasında gökyüzü açıldı ve güneş yüzünü gösterdi. Kampımız çevremizdeki yamaçların yüksekliğinden dolayı bu güneşten faydalanamadı.

21 Mayıs Pazar / KARASAY ZİRVE 3560M

05:00 ‘da Kızılkaya güney sırtına giriş yaptık. Buradan tırmanarak; Karasay zirve sırtına geçiş yaparak;

6 sporcumuzla 07:00 ‘da Karasay zirvesine ulaştık. Grup fotoğrafını çektikten sonra dönüşe geçerek 08:30 ‘da kampa dönüş sağladıkKampımızı toparlayarak; 09:30 ‘da iniş için hareket ettik.

11:00 ‘da Karayalak kamp alanına indik; traktör ile Federasyonun Dağ evine geçtik. Burada Kulüp aracına geçerek; 12:30 ‘da İstanbul için dönüşe geçtik.

Asya Dağcılık Spor Kulübü olarak;

19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik Spor Bayramı ‘nı spor yuvamız Aladağlar ‘da geçirdik.

Bu vesile ile istiklal ve hürriyet uğruna canlarını siper etmiş

Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ve silah arkadaşları, şehit ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyoruz.

Wikiloc kaydı için linki tıklayın veya barkod okutun

Daha detaylı bilgi için Asya Dağcılık ve benimle direkt iletişime geçebilirsiniz.